Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 april 2019

ont om plats i bokhyllan? #6

Bokstöd funkar sällan i bokhyllan men kan avlasta att ha böcker på skrivbordet, byrå eller liknande. Ha aktuella böcker framme och hålla ordning på bibliotekets låneböcker, så de inte försvinner 1 bokhyllan.
Svårt att hitta bokstöd och inte alltid till salu.
Riktigt passande bokstöd för bokälskare.
Söta starka barn.
Två fina damer.

13 kommentarer:

Mösstanten sa...

Roliga och fina bokstöd. Och visst, låneböcker ska man inte ställa in i bokhyllan. Inte dem man lånar på biblioteket och inte dem man lånar privat.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, finns risk att man inte hittar dem...

Klimakteriehäxan sa...

Finns bevisligen väldigt fina bokstöd. I mina hyllor ingen plats kvar, sen ligger böckerna i travar både här och där. Utan stöd.

Rämmengården sa...

Fina bokstöd. Har också ont om plats i bokhyllorna. Ha en fin vecka. Kram Nina

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, använd bokstöd för dina bokhögar.

Nina, önskar dig en bra dag.

Ama de casa sa...

Vilka fina bokstöd! :-)

Ha en braig start på veckan :-)

Znogge sa...

Praktiskt och snyggt!

Ylva sa...

Det är fint med bokstöd, men ofta behöver de vara stora/tunga för att hålla emot. Jag gillar READ-stöden.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, men tyvärr inte till salu :)

Znogge, vackert i viket rum som helst!

Ylva, dessa är rejält tunga.

Josephine sa...

bokstöd.... funderar på om gamla järnstrykjärn skulle kunna vara något? de stora klossarna som man kan hitta på antik-loppisar.

Hanneles bokparadis sa...

Josephine, gamla strykjärn fungerar utmärkt, jag har sett.

Yasmine sa...

Tyckte det med skeppet var jättefint! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, skulle gärna velat ha, men inte till salu :)