Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 april 2019

ont om plats i bokhyllan? #9

Sonen har byggt en stadig pockethylla ovanpå sängen, outnyttjat döutrymme. Hela 7 meter böcker får plats, byggt precis efter böckernas storlek. Hur man bygger se: HÄR.
Flera tips finns: HÄR.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Den kreative kan och bara fantasin begränsar oss.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, oftast har man ju utrymme ovanpå sängen...

Mösstanten sa...

Smart. Fast jag blir lite nervös om det är bokhyllor över sängen. Tror att jag ska få dem i huvudet.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, just därför väljer man pocketböcker... :)

Klimakteriehäxan sa...

Pocketböcker är väl också tunga, särskilt om de är många?! Men visst är det bra att få mer hyllutrymme. Även om jag tänker att jag snarare bör rensa än att ge mina böcker ännu mera plats.

Ama de casa sa...

En mycket fiffig lösning :-)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, rensningen går inte riktigt så fort... många av böckerna är dessutom värda att ha kvar - köper väldigt lite nytt, använder bibliotek flitigt.

Ama, toppen att ha en händig son :) ❤️

Mrs Calloway sa...

nu igen!!! vilken fantastisk son du har! jag skulle vilja ha min säng inbyggd i bokhyllor

Bosse Lidén sa...

Smart och kreativt tänkt. Pocketböcker är snälla och lätta. Väcker en lite stillsamt. Uppslagsverk kunde kostat ett helt paket Alvedon.
Kram en BOkälskare

Yasmine sa...

Så smart! :D

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det är mycket praktiskt att ha en sådan son ❤️
Våran säng är nästan inbyggd eftersom vi har var sin bokhylla istället för nattduksbord.

Bosse Lidén, nu är bokhyllan väldigt stadigt, behövs en rejäl storm innan nånting ramlar ner, kram

Yasmine, eller hur, finns mycket plats ovanpå sängen! :)