Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 april 2019

The Hippopotamus av Stephen Fry i svtPlay

En flodhäst i tesalongen, brittisk långfilm från 2017. "Komedi om den försupne poeten och teaterskribenten Ted Wallace, som nyligen avskedats från tidningen han skrivit åt. Hans gamla vänner Lord och Lady Logan förbarmar sig över honom och bjuder in Ted till deras herrgård, där det ska ha skett en del oförklarliga mirakel på sistone. Sonen i huset, den 16-årige David, verkar besitta läkande krafter och de något naiva föräldrarna hoppas kunna göra hans namn vida känt. Men Ted har genomskådat unge David och funderar nu på hur han bäst ska lyckas avslöja honom." Filmen bygger på Stephen Frys roman med samma titel. I rollerna: Roger Allam, Fiona Shaw, Matthew Modine, Tommy Knight m.fl. Se: HÄR.

6 kommentarer:

znogge sa...

Har hört talas om den men inte sett den. Låter inte helt fel!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, mer brittiskt än så här blir det knappast!

KajsaLisa sa...

Älskade den, lite smårolig och kändes sådär äkta brittisk.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, härligt språk och härlig humor 🇬🇧

Klimakteriehäxan sa...

Tack för tipset, den vill jag självklart se!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det visste jag :)