Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 maj 2019

bokmärken man kan klappa

Hippopotamus.
köpte en flodhäst till min lillebror - för det är lite av hans signum. Även Boklysten, Klimakteriehäxan och BP och Mösstanten och Emma och Gerd har bokmärken.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Betydligt gulligare och mjukare än mitt bokmärke.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tenn är ju väldigt fint också.

Ama de casa sa...

Vilken synnerligen gullig flodhäst - klart man kan klappa den! Eller ge bort den som djurklapp. F'låt, jag menade såklart julklapp :-D

Klimakteriehäxan sa...

Trevliga små djur du hittat! Undrar f ö hur du bar dig åt för att kommentera hos Mösstanten, hon har gjort om nåt. Jag lyckas inte.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan (ibland ser Mösstantens sajt lite märklig ut, försök igen) hittade dessa mjuka i Akademibokhandeln.

Yasmine sa...

Så otroligt söta bokmärken! :D

Emma, Sol som sol? sa...

Jamen den var ju söt!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, värt att kolla barnens bokmärken :)

Emma, min lillebror ska få flodhästen.

Vargnatt sa...

Jag har den stiliga lilla herren i kostym :)

Geddfish ♥ sa...

Gulliga mjukisar!

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, visst är han fin :)

Gerd, svåra att motstå!

BP sa...

Måste säga att jag är avis, på din Akademibohandel alltså. I våran här i Täby finns det fortfarande bara dessa urtråkiga exemplar som jag visat upp förut. Usch!
De bokmärken som du hittat är ju hur fina och roliga som helst. Å japp, vad gör man inte för bloggutmaningar;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, du får kolla på barnavdelningen :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh så söta! Tack för tipset :-)

Boklysten sa...

Den var riktigt söt!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, perfekta för dina barn :)

Boklysten, ska nog köpa till mig själv också!