Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 maj 2019

tre akademiledamöter i min bokhylla

hittade på bibliotekets utgallringshylla och på loppis:
¤ Den okända texten av professor Anders Olsson.
¤ Följeslagare: essayer av professor Gunnel Vallquist.
¤ Diktaren i sitt sekel : artiklar, tillfällesdikter av Bertil Malmberg.

6 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bertil Malmberg är helt okänd för mig. Har väl aldrig läst något av honom.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, dessa böcker är väl inte så vällästa...

Znogge sa...

Här finns inte en enda. Fast vänta, det finns nog en av Horace Engdahl...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, han skriver bra, jag har fler...

Veiken sa...

Man kan fynda på loppis, men dessa böcker lockar mig inte alls!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag var glad åt fynden, jag är ju intresserad av litteraturvetenskap.