Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juni 2019

ont om plats i bokhyllan? #16

Tur att maken läser även e-böcker.
Hur skulle han annars få plats bland alla mina böcker!?

16 kommentarer:

znogge sa...

Finns det hjärterum så finns det stjärterum ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hihi, en del böcker har maken också :)

Ylva sa...

Hihi, vad bra att ni har flera tallrikar på höjden så att det får plats med en platta också.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, då kan man få plats åt en riktig bok också :)

Mrs Calloway sa...

först och främst måste ju böckerna få plats. maken och du får sitta på golvet, Hannele

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, då får vi fika under bordet :)

Anonym sa...

När jag ser bilden kan jag inte låta bli att tänka på en sak. Tänk om jag visste hur många tusentals böcker jag läst genom livet sedan jag knäckte koden, innan jag började skolan. Det jag däremot är stensäker på är antalet E-böcker jag läst. Svaret kallade sig Robban Broberg i några år. Zero. :) Det ska prassla lätt och jag vill känna boken med fingrarna. Eller så är jag en gammal envis åsna. /Bosse

Hanneles bokparadis sa...

BOsse, jag kan tänka mej både och, pappersböcker väger mycket på exempelvis på resa... Lycka är att kunna läsa!

Mösstanten sa...

Ja det var tur att din make läser eböcker. Vi läser pappersböcker båda två, men å andra sidan har vi varit bra på att rensa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, rensa böcker är ett alternativ, romaner lånar jag mycket på biblioteket.

Klimakteriehäxan sa...

Och sån tur att kakfatet är i två våningar, hur skulle annars godisbitarna få plats?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ibland får en unna sig lite extra! ❤️

Ama de casa sa...

Haha! Ja det är allt en himla tur det :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vi behöver inte slåss om utrymme :) ❤️

Yasmine sa...

Smart drag av honom!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, eller hur!