Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juli 2019

Diana, vilda djurens och jaktens gudinna

Diana-tavla av tenn passar perfekt med min gamla Diana-spegel:
och Marias bok-ängel vaktar mina böcker (KLICKA).

11 kommentarer:

Hanna sa...

Tjusig tavla! Vad är en Diana-spegel? Försökte googla och blev förvirrad.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, jag kallar min gamla spegel så, samma bild där som du ser.

Mösstanten sa...

Vi bör komma ihåg gudinnorna.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, intressant att kanske veta mer om dem.

Znogge sa...

Där hänger de bra tillsammans!

Ama de casa sa...

Vilken vacker tavla! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, roligt att hitta en passande kompis!

Ama, verkligen, roligt att känna till lite av historien bakom.

Klimakteriehäxan sa...

Alla är vi ju vår egen Diana, dvs på jakt efter något ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, så kan en tolka det gudomliga.

Christina Karlsson sa...

Vackert! Fint med de där mytologiska gamla berättelserna...passar bra hos en bokjägare som dig ;)

Hanneles bokparadis sa...

Christna, det tycker jag med :)