Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juli 2019

sommarläsning - helgfråga

Har ni gjort en sommar läslista eller tar ni bara en bok som ni känner för? undrar Mia i Helgfrågan. Jag vill läsa lite inför vår resa till England.
 Virginia Woolfs somrar i St Ives, där fyren i To the Lighthouse syns.
.
 Vita Sackville-Wests trädgårdsböcker.

Vad brukar du fastna för om du inte läser? lyssnar på radio.
Mias Helgfråga

15 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Åhh vad kul att du ska åka till England och vilken bra förberedelse.

Robert W sa...

Virginia Woolf blir säkert trevlig läsning ;)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, alltid roligast att resa om man förbereder sig lite.

Robert W, Virginia Woolf är en av mina favoritförfattare ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Vita S-W är en fascinerande person. Härligt att du reser till England igen, avundsjuk är jag!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag behöver el lite dos England varje år 🇬🇧

Lena sa...

Kul att läsa om något ställe dit man skall åka.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, verkligen, både före och efter.

Bokdamen sa...

När åker du? Jag får min årliga dos nu ;)

Mrs Calloway sa...

Woolf, Sackville- Wst och England är aldrig fel. trevlig resa!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, härligt! Om några veckor :)

Mrs Calloway, tack, alltid trevligt i England!

Scylla sa...

Vita Sackville-West låter trevligt. Har läst någon trädgårdsdagbok av henne som var fin. Har faktiskt aldrig varit i Storbritannien, skulle gärna åka dit.

Lottens Bokblogg sa...

Jag brukar försöka läsa något från det ställe dit jag ska åka när vi är på semester.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, jag kanske är lite tråkig men vill inte resa någon annanstans.

Lotten, resan blir mer givande om man är förberedd.

Åsa sa...

Klokt sätt att förbereda sig på inför en resa. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det är en del av det roliga :)