Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 augusti 2019

Det svarta blocket i världen - helgfråga

Vad läser du nu? undrar Mia i Helgfrågan, igår lånade jag Det svarta blocket i världen : läsningar, samtal, transkript av Hanna Nordenhök.  

Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?
jag sorterar mina souvenirer efter Englandsresan.
Mias Helgfråga

12 kommentarer:

Yasmine sa...

Jag har semester så jag tar det lugnt och umgås med folk! Läst några sidor i en bok också, inte illa ;)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, mysigt att läsa på semestern :)

Mrs Calloway sa...

är du redan hemma? och har hunnit låna en snygg bok

Bokdamen sa...

Åh du är hemma efter Englandsresan.. Hoppas den var trevlig!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, borta bra med hemma bäst.

Bokdamen, jag har alltid trevligt i England.

Robert W sa...

Det svarta blocket. Den titeln kan man associera till mycket.

Robert W sa...

Har du lagt in kommentarsgranskning? Jag trodde inte att du gillade sånt.

Hanneles bokparadis sa...

Robert, en intressant bok. Jag gillar verkligen inte kommentarsgranskning, men det har blivit en hel del spam.

Ama de casa sa...

Då gör vi samma sak då - jag sorterar också souvenirer efter resan, fast mina är i form av bilder, köpte inte en endaste pinal :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag hade också många foton att sortera :)

Åsa sa...

Spännande titel! Åtminstone förledet... ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, ibland blir jag nyfiken... på allt möjligt :)