Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 augusti 2019

Old Books, Rare Friends : Two Literary Sleuths and Their Shared Passion

Old Books, Rare Friends : Two Literary Sleuths and Their Shared Passion by Leona Rostenberg, Madeleine Ster. "Old Books, Rare Friends describes their mutual passion for books and literary sleuthing as they take us on their earliest European book buying jaunts. Using what they call Finger-spitzengefuhl, the art of evaluating antiquarian books by handling, experience, and instinct, we are treated to some of their greatest discoveries amid the mildewed basements of London's booksellers after the Blitz."

6 kommentarer:

Mösstanten sa...

Å, så spännande det låter. Och mycket trevligt samtidigt. Är det ett nyförvärv?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, helt ny bok för mig - och trevligt läsning.

Znogge sa...

Den låter väldigt spännande och jag ser att läsningen inte var en besvikelse!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag gillar att läsa om andras läsning.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Åh den här har jag i hyllan och väntar på att läsas! Tror det är mycket intressant läsning. :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, älskar att läsa när andra diskuterar böcker :)