Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 september 2019

mina böcker blir bara tjockare och tjockare

Är jag den enda som samlar på urklipp? Värst är det mellan kok- och trädgårdsböcker; hittar intressanta recept, trädgårdstips. Ibland kan det slinka en bokrecension mellan mina egna böcker. Märkte detta när en vän tittade på mina trädgårdsböcker - och artiklar bara ramlade ur boken. Ibland har jag fått flytta på någon bok, för det har blivit trångt i bokhyllan...

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Läser du artiklarna igen efter att duk klippt ut dem? Jag brukar inte klippa ur eftersom jag brukar glömma bort dem.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, eller läser senare... vissa trädgårdstips, recept är ju användbara länge.

znogge sa...

Jag sparar inte så många längre men fotograferar av en del. Tar mindre plats :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nu tar jag en del skärmdumpar :)

Klimakteriehäxan sa...

Har sparat många recept. Försöker låta bli numera.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag försöker rensa.

Ylva sa...

Recept klippte jag också förr, men nu brukar jag googla om jag behöver något.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag vet... ungdomar gör så, jag också.

Yasmine sa...

Jag klistrar upp recept på skåpsdörren!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, haha, det gjorde jag för!

Ama de casa sa...

Jag samlar också på urklipp. Fast nuförtiden i digital form - på datorn, alltså :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag gör både och :)

Mrs Calloway sa...

jag är galen i urklipp! jag stoppar in dem i de böcker där de hör hemma och blir jätteglad när jag hittar dem när jag ska använda respektive bok

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, rätt plats är mellan rätt bok! Ibland när jag köper en antikvarisk bok, är det jätteroligt om man hittar gamla urklipp i den.