Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 september 2019

veckans trippelfynd

lämnade en kasse böcker på loppis - och hittade Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri för 10 kr (visas nu i svtPlay i tre delar, läst slarvigt tidigare), i boken fanns ett trevligt bokmärke, hittade även fint bokstöd för 10 kr.
Även Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bra bok och ett jättefint bokmärke. Och trevligt bokstöd. Second hand är bra.

Älskar att läsa sa...

Fint bokmärke och bokstöd kan alltid komma till användning.

Znogge sa...

Grattis till fina fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, alltid hittar man något intressant på loppis.

Agneta, bokstöd perfekt i mina överfulla bokhyllor :)

Znogge, den boken ville jag gärna äga!

Geddfish ♥ sa...

Vilka fynd! Grattis!
Mitt bokmärke är idag https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/09/mina-bokmarken-v-37.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ tack, på loppis hittar man alltid något bra!

Synnøve. sa...

Jag skulle inte klara mig utan böcker kan jag säga. Både maken och jag är det som kallas för lesehest här i Norge. Läser det mesta. Älskar engelsk krim, historiska romaner osv. Har du läst något av C.J Sansom? Kan rekomenderas. Han skriver om en som heter Master Shardlake och jobbar som försvarare i England under en Henrik den VIII tid. Handlar mycket böcker i andra hand, på loppias, second handbutiker och på torget i Arvika.

Hanneles bokparadis sa...

Synnøve, C.J Sansom låter som ett bra tips, inte så mycket översatt till svenska, på loppis gör man fina fynd.

Klimakteriehäxan sa...

Gillar både märke och bokstöd! (och jo då, jag är med fast lite sent ute)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ingen tidspress

Emma, Sol som sol? sa...

Vilket fynd! Boken är bra men man måste hänga med lite emellanåt.

Har du plats för ett bokstöd i bokhyllan? :D

Hanneles bokparadis sa...

Emma, boken är lite rörig. Den här typen av bokstöd har man framför böckerna... så att de inte ramlar ner :)