Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 november 2019

slottsligt trädgårdsbudskap

Fint budskap från Sofiero, kanske även Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

19 kommentarer:

Mösstanten sa...

Trevliga bokmärken med tänkvärda ord på.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, trevliga budskap.

Susie på Stjärnarve... sa...

Älskade dom tänkvärda kinesiska orden: Den bästa tiden för ett träd var för 20 år sen, den näst bästa är nu! Exakt så tycker jag.....
KRAM/Susie

Älskar att läsa sa...

Trevliga bokmärken från ett mycket trevligt ställe. Vi var där nu när dom hade Ljusstämningen 31/10- 3/11. Kan varmt rekommendera detta.

Hanneles bokparadis sa...

Susie, visst är det fint.

Agneta, låter stämningsfullt, har varit i Sofiero på sommaren.

Klimakteriehäxan sa...

Fina, och bra text på dom också!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag gillar verkligen dessa.

Geddfish ♥ sa...

Fantastiska, tycker jag! Både i form och text.
http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/11/mina-bokmarken-v-46.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ visst är dessa fina.

Znogge sa...

Vilka fina bokmärken. Sofiero är alltid värt ett besök!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lite långt från Hisingen!

Läsvärd eller inte sa...

Gillar visdomsorden om att plantera träd. Av någon underlig anledning så driver jag upp äppelträd från kärnor, fråga mig inte varför. De äldsta är två år nu och så stora är de inte

Mia Halvarsson sa...

Men åååå så fina bokmärken!!!

Hanneles bokparadis sa...

läsvärd, jag tror att vi har äppelträd av kärnor, inte säkert om det blir ätbara äpplen, men vackra blommor på våren.

Mia, visst blir man glad av dem!

BP sa...

Jättefina bokmärken och perfekt reklam för Sofieros slottsträdgård. För visst är dom från Sofiero i Helsingborg, eller...

Ama de casa sa...

Fina budskap, men nuförtiden överlåter jag odlingarna helt till andra :-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, Sofiero besökte Bokmässan i Göteborg...

Ama, funkar bra att njuta av andras trädgårdar :)

Scylla sa...

Det var väldigt fina bokmärken!

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, man blir glad av dem!