Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 december 2019

härliga 24 små böcker i alla genrer

Bonniers stora adventskalender var ett trevligt impulsköp, för litteraturälskande vuxna, innehåller ny liten bok varje dag. Väldigt varierande ämnen, i alla genrer: pyssel, klassiker (Selma Lagerlöf), lyrik (Karin Boye), humor, fakta om fåglar, kokböcker, handarbete, humor, deckare, hälsa, kåserier, serier, noveller.
Barnbarnen får fina bokmärken med djurfoton av Mattias Klum till sina julklappsböcker. Även Agneta, och BP, Gerd, Klimakteriehäxan har bokmärken.

18 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

En fin idé med en bok varje dag.
Må gott!

Mösstanten sa...

Roligt att det slog så väl ut med Bonniers adventskalender. Jag njuter av min tekalender. Märket jag valde i år var bra. Inte sötsliskigt.

Hanneles bokparadis sa...

Christina, så roliga små böcker, något för alla.

Mösstanten, te är väl inte sliskigt... utan honung? Jag dricker gott jul-te nu.

Älskar att läsa sa...

Vilken trevlig kalender du har hittat. Själv så har jag en tekalender,

Bokmärkena är jättefina. Jag stod och tittade på dom och väggkalendern- valde kalendern :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, jag dricker nästan bara svart te, inte så förtjust i smaksatta... men kalendern roar mig varje dag :)

Znogge sa...

Vilken perfekt kalender helt enkelt!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt överraskande varje dag!

Geddfish ♥ sa...

Passande kalender! Jag har ingen alls men jag har fullt upp ändå, hur det nu kan bli.
http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/12/mina-bokmarken-v51.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ så kan det bli ibland, här är det lugnt, läser och njuter av tillvaron.

Mrs Calloway sa...

det verkar vara en riktigt fin adventskalender. den har jag inte sett någonstans. hoppas att den kommer igen nästa advent

Sara sa...

Den kalendern har jag inte sett men den verkar bra. Kul att det är så blandat innehåll!

Lena i Wales sa...

God Jul 🌲🎅

Ama de casa sa...

Vilken rolig och bra julkalender! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ville gärna unna mig Enna, var nyfiken på innehållet.

Sara hittade på Akademibokhandeln.

Lena i Wales, önskar detsamma 🎄

Ama, varierande läsning varje dag 🎁

BP sa...

Den julkalendern var ju helt suverän. Hade jag upptäckt den här hos Akademibokhandeln hade den absolut fått följa med hem.
Bra att du ger barnbarnen böcker i julklapp. Å bokmärkena är ju en bonus.

Hanneles bokparadis sa...

BP, barnbarnen hade önskat böcker ❤️

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Jag såg den där kalendern på Akademibokhandeln tyckte det var en väldigt bra kalender. Köpte den inte själv men gillar iden :)

Hanneles bokparadis sa...

Orskullan, riktigt trevligt, ny överraskning varje dag :)