Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 december 2019

julläsning - helgfråga

Vad läser ni? undrar Mia i Helgfråga: blandade biblioteksböcker.

Har du fått några julklappar? lite smått och gott, fin fotobok av barnbarn ❤️
Mias Helgfråga

16 kommentarer:

Boklysten sa...

En rejäl hög med bokjulklappar!

Lena sa...

Det där var en intressant bokhög.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, en hög biblioteksböcker!

Lena, riktigt bra böcker.

Mrs Calloway sa...

Kanon ifrågasatt ser intressant ut!

Christina Karlsson sa...

Jag läser Nattmusik för dagsländor...och den är alldeles underbar.

Bokdamen sa...

Ja biblioteksböcker har en gott om ;)

Robert W sa...

Bibliotekens betydelse kan inte nog understrykas!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, en intressant bok för oss boknördar.

Christina, tack för tips.

Bokdamen, alla böcker kan man ju inte äga.

Robert W, vi får behälla vårt lilla bibliotek!

Scylla sa...

Det var en redig hög! :)

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, bibliotek är toppen!

Åsa sa...

Läser också en laddning blandade biblioteksböcker just för tillfället. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, försöker låta bli köpa så mycket nytt, svårt :)

Sara sa...

Det ser ut som en helt skaplig julläsningshög!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, jag får nog fortsätta till nästa år!

Mia Eggimann sa...

Oj då. Det var många.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, några kanske jag får låna om.