Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 december 2019

Shoot the Messenger

"Och jag känner mig så dum som har köpt en massa kläder och skor till dig som någon form av liggaranti. Det var ju inte så att jag erbjöd att hustla 44% rabatt på Adidas åt alla mina kompisar, utan det var bara dig jag frågade eftersom jag ville göra dig glad."
Shoot the Messenger av Hanna Eriksson är vinnare av Novellix novelltävling förra året och berättar om hon och han, vänner sedan ett par år. De konverserar över  Messenger, de har haft en natt tillsammans i hans lägenhet i Göteborg. Han vill vara rak och ärlig och berättar att han har träffat någon. Hon och han kommer bra överens, har långa konversationer, trivs tillsammans... men ändå; förtvivlan, ilska, maktlöshet, obesvarad kärlek.

10 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det är inte lätt med kärleken. I synnerhet inte när man är ung.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, inte helt lätt i någon ålder

Ama de casa sa...

Låter som en sorglig novell. Jag vill ha happy endings!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, all kärlek har inte happy endings... livet är komplicerat!

znogge sa...

Kärlek är härlig men kan också vara komplicerad...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte det enklaste här i världen... trevligt med ny färsk novell varje morgon.

wiolettan sa...

Så, som livet kan vara och också ofta är. Inte alltid bara glada och trevliga dagar.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, bra blandning är nog bäst.

Mia Halvarsson sa...

Intressant! Den får läggas till läslistan, känner jag :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, en kort liten novell, intressant författare.