Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 januari 2020

bokrea på loppis 10 kr för alla böcker

Alltid hittar man något man inte visste att man saknade.
Svårt att fynda när priserna alltid är ganska låga.
Böckerna till vänster kostade 5 kr styck, högen till höger 10 kr.
Skönt att ha draMaten med sid till bussen.

15 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Hu så svårt för en som inte ska köpa mer böcker ... jag försöker leta efter Astrd Lindgrens "Krigsdagböcker" men hittar dem aldrig, vilket betyder att jag hittar nåt annat i stället, för 10 kronor ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, många böcker försvinner ganska fort, man får köpa direkt om man vill ha... eller gå till biblioteket. Jag lämnade tre gamla böcker på loppis samtidigt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Härliga priser. Alltid roligt att göra fynd.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, eller hur, där gäller det att inte förköpa sig.

Mösstanten sa...

Billiga böcker är svårt att motstå, men det var länge sedan jag var och tittade på loppis.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, i Göteborg är omsättningen stor, väldigt nya böcker till bra priser.

Lena i Wales sa...

Så bra att återvinna böcker.Fin känsla att köpa andrahand.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, och man kan hitta bra böcker som snabbt försvinner i bokhandeln.

Vargnatt sa...

Loppisar är mysiga att gå på :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, man blir alltid överraskad :)

Lillan Kind sa...

Loppis tycker jag om, för där hittar man mycket bra till liten kostnad :) Jag fyndade några härliga hästböcker som jag blev riktigt glad över!

Hanneles bokparadis sa...

Lillan, där hittar man nog något för alla smaker!

Ama de casa sa...

Himla braiga priser där :-)

Mia Halvarsson sa...

Meeeen då...där hade jag gärna varit och shoppat loss!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, och bra böcker dessutom :)

Mia, när man läst kan man ju lämna tillbaks!