Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 januari 2020

nöjd med mina headers - helgfråga

Är du nöjd med din header? Hur skapade du den? undrar Mia i Helgfrågan,
ja, jag fotar själv, byter nästan varje vecka, ibland något aktuellt, kanske något som har med inlägget att göra.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Ja det är lite roligt att du byter man vet aldrig vad som möter en i din blogg.👍

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag fotar mycket och använder bara egna foton både i inlägg och headern.

Klimakteriehäxan sa...

Gillar ofta dina foton du använder som header.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, beror på årstid och sinnesstämning.

femfemman sa...

Headern..är det översta delen av bloggen? Förstår inte alla uttryck. Den byter jag sällan, men däremot så använder jag alltid egna foton i bloggen. Får fundera på det här med header.... vad är skillnaden på det och layout?

Hanneles bokparadis sa...

femfemman, header har man ihop med bloggnamn, layout är del av det... utseendet i färg och form, typsnitt, bakgrundsfärger.

Robert W sa...

Det är roligt att man aldrig vet vilken header man ska möta hos dig. Den du har just nu, med de färggranna blommorna, är helt underbar.

Mrs Calloway sa...

jag tycker att var och en får göra som den vill. byta eller inte byta. det beror ju också på hur mycket tid en har att ägna åt bloggen

Boklysten sa...

Dina foton är jättefina och det är trevligt att mötas av olika typer av foton när man kommer in hos dig!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, tack, foton är ett sätt att uttrycka sig.

Mrs Calloway, det tar bara två minuter att byta foto i headern, självklart får man skriva och göra hur man vill i sin egen blogg.

Boklysten, tack, jag tycker om att fota, oftast har mina foton med böcker att göra.

Evelina Nilsson sa...

Jag har nog inte riktigt reflekterat över att du byter bild högst upp, får bli mer uppmärksam. Fina blommor var det också!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, tack, jag tycker det är roligt att fota.

Bokdamen sa...

Det är roligt att alla bloggar har sin egen stil. Har sett att du byter foton, det är trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag tycker det är roligt att fota.

Christina Karlsson sa...

Tycker det är kul att du ofta har ny header, och att mötas av tulpaner så här i vintermörkret är ju uppfriskande.

Hanneles bokparadis sa...

Christina, kul att uttrycka sig både med ord och bilder.

Annette sa...

Jag byter också header ganska ofta, kul med omväxling. Jag gillar dina headers.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, tack, kul att fota och variera och skapa olika stämning.

Lottens Bokblogg sa...

Jag tror inte jag skulle ha energi att byta så ofta, men det är ju bra att alla gör olika, då blir det personligt.

Ama de casa sa...

Min header har jag haft sen jag startade bloggen. Fast jag fick byta den en gång när WP hittade på nåt så den inte rymdes längre. Återskapade den på ungefär samma vis som originalet hade sett ut :-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, behövs ingen energi, tar bara ett par minuter.

Ama, det händer att "regler" ändras och man får hänga med.

Åsa sa...

Dynamiskt, gillar det, blir såklart mer personligt.