Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 mars 2020

trevliga grannar - tisdagstrio

Höst av Ali Smith berättar om den 101 årige Daniel Gluck har varit Elisabeth granne sedan hon var barn, bara åtta år. De är vänner och hjälper varandra.
Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter berättar om de två söners sorg efter deras mor. Grannar knackar på dörren med matlådor.
Flytten till Cornwall av Liz Fenwick berättar om Maddie som har snälla hjälpsamma grannar.

Grannar
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

20 kommentarer:

Monika sa...

Cornwall-boken där är jag väldigt sugen på 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Monika, den är väldigt trevlig på många sätt.

Mösstanten sa...

Höst har jag i min trio också och Sorgen bär fjäderdräkt finns i min läslista.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, riktigt bra böcker båda två.

Vargnatt sa...

Inte läst någon av dem så tack för tipsen!

Ama de casa sa...

Vår snälla spanska grannfru gav oss munskydd häromdagen. Snälla grannar är inte dumt det :-)

Robert W sa...

Höst har jag hört talas om. De andra är okända för mig.

Klimakteriehäxan sa...

Cornwall-boken har jag läst, inte dina andra två. Ali Smith har jag funderat på.

Evelina Nilsson sa...

Flytten till Cornwall vill jag läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, jag tyckte om alla tre.

Ama, snälla grannar är viktigt ❤️

Klimakteriehäxan, fundera kan man alltid.

Evelina, jag tyckte mycket om den.

Mrs Calloway sa...

goda grannar är guld värt. har inte läst dina grannböcker, men Ali Smith står i hyllan

Ylva sa...

Aha, ska det vara trevliga grannar. En man som heter Ove blir trevlig på slutet.

Lena sa...

Tack för tipsen. Har inte läst en enda av dem.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, livet skulle vara tråkigare utan bra grannar.

Ylva, bara jag som valde trevliga grannar :)

Lena, kanske något som lockar.

Åsa sa...

Bara snälla hjälpsamma grannar här hos dig. :)
Inte läst någon av dessa.

Lottens Bokblogg sa...

Har inte läst någon av dina tre!

Boklysten sa...

Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, föredrar snälla grannar :)

Lotten, bra böcker alla tre.

Boklysten, var så god.

Ugglanoboken sa...

Max Porter är en stor favorit hos mig. Hoppas snart han kommer med en ny bok!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, visst är Porter bra, läst ett par.