Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 maj 2020

nytt i Shakespearehyllan

Kronborg slott i Helsingør där Hamlet huserade, 18 små fina vykort.
Kronborgs slott i Helsingør från havssidan.
Shakespearehörna i min trädgård.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Kronborgs slott betyder Danmark för mig. Symbolen som närmade sig när man stod på färjan och spanade mot utlandet.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det var väl så man semestrade förr.

znogge sa...

Där har man turat många gånger!
Vilken härlig hörna i trädgården :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte jag - men såg Kronborg slott från havet när jag fin följa med sonens produkttanker

Ama de casa sa...

Vilken vacker hörna du har! :-)
Vi turade också en gång när vi var i Helsingborg. Då såg vi slottet många gånger :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, teck, perfekt hörna att läsa både det ena och det andra :)

Robert W sa...

Vilken fin hörna du har. Och vilket roligt bokstöd! (För det är väl ett bokstöd som vykorten är lutade mot?)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, tack, trädgården är min oas året om. Tyvärr äger jag inte det fina bokstödet, lånade bara till fotot.