Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 juli 2020

retroläsning

Vad läser du? undrar Mia i Helgfrågan.
Retro i trädgård innehåller massa intressant läsning.
Mias Helgfråga Sommar

26 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Min trädgård är lite eftersatt i år tyvärr, men någon ska det väl fixas.

Sara Pepparkaka sa...

Jag är inte så bra på det där med trädgård, men något växer i några pallkragar här på gården.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, allt behöver inte vara perfekt.

Sara, det är avkopplande att se saker att växa, smaka på något eget.

tanthuset.blogg.se sa...

Nämen!! Ännu mer som jag vill läsa :D

Klimakteriehäxan sa...

Min balkong har tappat sugen. Ser sorglig ut plötsligt. Trevlig helg.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jätteroliga tidningar :)

Klimakteriehäxan, inte ovanligt julimånad, trevlig helg.

Boklysten sa...

Retro är en trevlig tidning och jag köper den lite då och då, men föredrar Antik & Auktion

Mrs Calloway sa...

rosorna har ännu ett lysande år. ett par nya har tillkommit. men några gröna fingrar kan jag inte berömma mig av, tyvärr. men - vem vet - jag kanske får???

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag köper båda sporadiskt.

Mrs Calloway, vi trädgårdsmästare behöver bara ha lite tålamod :)

Znogge sa...

Trevligt och inspirerande!
Själv läser jag just nu Jan Mårtensons senaste.

Bokdamen sa...

Har ingen trädgård och inte så mycket blommor på balkongen men grönområden runt omkring och det är inte dumt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, många grönområden är väldigt fina.

Christina Karlsson sa...

Mer trädgårdar, härligt!

Hanneles bokparadis sa...

Christina, alla trädgårdar är sina personligheter!

Mösstanten sa...

Som tur är finns det en massa fina trädgårdar att beundra på våra promenader. Njuter alltså frukten av andras arbete.

Ama de casa sa...

Att läsa om trädgårdar går också bra, bara jag slipper ta hand om nån :-D

Veiken sa...

Vår trädgård väntar på nästa säsong nu. Grävskopa och andra maskiner har ställt till det....
Just nu läser jag Set Mattson. Både intressant och spännande!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, man kan verkligen njuta av fägring på många ställen.

Ama, jag älskar att läsa om andras trädgårdar :)

Veiken, ingen grävskopa i vår trädgård, jag har gjort allt jobb själv för hand!

Lottens Bokblogg sa...

Har ingen trädgård, och är inte intresserad, men retromöbler för innebruk är lite kul att titta på

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, finns olika teman i retrotidningar.

Lena i Wales sa...

Kul med retorläsning!
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, väcker minnen!

Åsa sa...

Ja det passar ju bra där också. Gamla välanvända redskap o sånt som varit med en länge, kvarlämnade grejor man övertagit o.s.v. - kan man väl få kalla "retro"? :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag vet inte den exakta betydelsen... :)

Musikanta sa...

Jag avundas alla som har gröna fingrar och tycker om trädgårdsarbete. Det ger ju så mycket. Men mitt intresse för detta inskränker sig till att plantera pelargoner i krukor och lådor varje år. Vi är i alla fall noga med att vattna så att de trivs :-).
Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Musikanta, jag ser trädgård som en avkoppling, vi har en hel del bär och frukt ocså till barnbarnens stora glädje :)