Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 juli 2020

Våra andetag andas haikusommar av Christina Karlsson

Havsvindar, pir, salt,                             Utflyktsdagar
segelbåt, sydliga hamn,
solvarma stenar.

Tidlöshetsvindar,
livsbejakande pose,
resliga skulptur.
Våra andetag andas haikusommar av: Christina Karlsson innehåller haikudikter att inspireras och må bra av. Dikter om det där lilla som förgyller livet, möjligheterna och de små ljusglimtarna. Dikter att tolka och fundera kring. Varannan boksida är blank, att skriva egna ord, teckna en bild, klistra in ett fotografi eller bara låta dem vara blanka.
En fröjd att läsa, fundera, le, bli glad.

-blåklint, vallmo, ros                                   Politisk palett
blåsippa, vitsippa, mod
fyrklöver, maskros-

Blomstrtpalett av
politiska idéer
spel för galleri?

17 kommentarer:

Mösstanten sa...

En bra bok om sommaren, kanske, att känna och fundera över.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en bok för sommaren, men fin att läsa hela året.

Znogge sa...

Det är en fin bok har jag förstått.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, fin att plocka fram då och då.

Klimakteriehäxan sa...

Inget för mig tror jag.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, långsam läsning är skönt ibland.

Ama de casa sa...

Skriva själv på blanka blad? Med penna, typ? Undrar om jag minns hur man gör... ;-)
(Okej, jag skriver handlingslappar ibland, men ofta är dom ganska svårtydda när man väl står i affären... :-D ).

Hanneles bokparadis sa...

Ama, många som har glömt hur man skriver för hand :)

Veiken sa...

Jag läser mycket sällan en dikt. Det är inget för mig! Dessutom skriva själv. Hmmm.... jag vill ha en bok serverad och vill liksom inte vara medförfattare!

wiolettan sa...

Så fint.
Jag tycker om att läsa dikter och har en hel hylla full med just poesiböcker.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, men det finns ju något för alla smaker!

Wiolettan, låter trevligt, finns något som passar alla tillfällen.

tanthuset.blogg.se sa...

Underbart!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, eller hur, många godbitar i Christinas bok!

Lena i Wales sa...

Vad kul att du har Christinas bok. Jag har också henne som bloggvän sedan länge.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, visst är det roligt med alla bloggvänner.

Christina Karlsson sa...

Vad trevligt att kika in här och få läsa kommentarerna :)
Jättefint inlägg om min bok <3
Må gott!

Hanneles bokparadis sa...

Christina, en fin bok du har gjort!