Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 november 2020

veckans vackraste bokfynd

The Oxford Illustrated Literary Guide to Great Britain and Ireland kunde jag ha köpt bara för det fina omslaget, kanske Jane Austen suttit och skrivit i det vackra biblioteket. Intressant innehåll om författare, och med fina bilder, hittade boken på mitt favoritantikvariat.

Antikvariat Faust mittemot: det stängda Stadsbiblioteket.

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Vilken fin bok. Måste vara en glädje att äga den.
Här är alla bibliotek stängda men på huvudbiblioteket, som är vårt hemmabibliotek, har de flyttat ut beställningshyllorna i foajén. Där finns också återlämningsmaskinen och de har flyttat ut låneapparater. Utlåning av bokpåsar till 70-plussare fortsätter också.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, mycket lästips och många fina bilder på författarnas arbetsplatser. Ungefär så i Göteborg men många bibliotek öppna, men man vill inte att folk åker spårvagn till Stadsbiblioteket.

znogge sa...

Vilken vacker bok! Även om den inre skönheten är viktigare så ska inte ett vackert omslag underskattas!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, boken full av underbara bilder!

Ama de casa sa...

Verkligen ett jättevackert omslag! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, berättar om många intressanta brittiska författare 🇬🇧

Lena i Wales sa...

Så vackert omslag och boken verkar också intressant!

Vargnatt sa...

Riktigt vacker bok!

Hanneles bokparadis sa...

Lena, finns mycket trevligt att läsa.

Lena i Wales, en bok man blir glad av.