Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 december 2020

egentligen inget bokmärke #121

Bra uppfinning för dem som inte hittar sina läsglasögon.
Kanske något för Klimakteriehäxan, eller Gerd eller BP.

13 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Haha, det får mig att tänka på 80-talet då var det under en period populärt att ha en kedja i glasögonbågarna... typ "senilsnöre" lite som ett smycke :)

Znogge sa...

"Senilsnörena" var populära ett tag ja :D

Hanneles bokparadis sa...

Christina, va, jag har fortfarande... på resor, är närsynt och behöver inte glasögon hela tiden när jag läser.

Znohgge, detta är inte senilsnöre, något man lägger fast på sin bok.

Klimakteriehäxan sa...

Kul idé fast inget för mig, för när jag läser behöver jag inte glasögon, jag letar efter dem i andra lägen! (Återfall i bokmärken i dag hos mig)

Ama de casa sa...

Smart! Läsglasögonen har en tendens att gömma sig... :-)

Geddfish ♥ sa...

Kul. Fast jag tar av mig mina glasögon då jag läser...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag behöver inte heller glasögon när jag läser

Ama, jag börjar få rutiner :)

Geddfish ♥ visst är det skönt att slippa glasögon vid läsning...

Lena i Wales sa...

Skulle även behövas för mig.
Jag brukar leta och leta efter dem och naturligtvis sitter de på huvudet, som vanligt 😀.
God Jul!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, huvudsaken att man hittar 🙂 God jul!

BP sa...

Bättre än ett senilsnöre i alla fall. Gillas:-)

Kul ny X-mas header:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, på resor är senilsnöre utmärkt.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Kul design. På jobbet har vi senilsnören till våra luppar som standard. Praktiskt.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, praktiskt vid många tillfällen.