Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 december 2020

fira jul dessa tider - helgfråga

Maskrosor i NK:s julskyltning i Göteborg.
Har du önskat dig någon bok i julklappar? undrar Mia i Helgfrågan. Nej, jag är tråkig och köper mina böcker själv, men har köpt en till maken. Om Västergötland, ny bok som han lånade på biblioteket.

Bonusfråga: Hur firar du jul i coronatider? pö om pö, olika familjer olika dagar. Inte många familjemedlemmar samtidigt. Vi har dessutom tre födelsedagar i december, ett barnkalas hade vi utomhus.
Mias Helgfråga

18 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

det var ju originellt med maskrosor i julskyltningen! du får i alla fall träffa familjen även om det blir i portioner. jag drack julkaffe ute igår.efter två och en halv timme blev det lite kyligt

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ändå har vi varmaste väder vi haft i Sverige sedan mätningarna startade.

Klimakteriehäxan sa...

Klart originellt med maskrosor till jul! Jag har inte heller önskat mig nån bok.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har köpt några böcker själv...

Sara Pepparkaka sa...

Det blir några som jag ger böcker till i jul, men jag tror inte att jag får någon bok själv.

Lena sa...

Det får bli lite annorlunda julfirande i år.

Bokdamen sa...

Länge sen jag önskade mig böcker, svårt köpa till en bibliotekarie- lånar mest på jobbet.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, böcker köper jag till barnbarnen.

Lena, ett märkligt år 🌲

Bokdamen, jag är också flitig biblioteksbesökare.

Robert W sa...

Det verkar som det blir lite kalasande genom hela december för dig :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jo, stillsam träffas vi, ibland fika utomhus ❤️

Mösstanten sa...

Min man och jag har en bok som vi bestämde är vår gemensamma julklapp. Fast vi har köpt så mycket böcker hela hösten ...

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har också köpt en del böcker under hösten, även lånat på biblioteket.

femfemman sa...

Böcker köper jag ju själv. Har några böcker till barnbarnen i julklapp.Förhoppningvis kommer vi att träffa alla våra... vi är bara nio...och tänker fuska...vid något tillfälle i helgerna.Tror f.ö. att småbarn inte riktigt räknas i åttatalet.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, vi kommer inte att träffas samma dag, sprider träffarna.

Ama de casa sa...

Vi hade planer som nu hastigt och "lustigt" har blivit helt omkastade då dom igår skärpte restriktionerna här i Valenciaregionen inför jul och nyår. Vi får helt enkelt tänka om.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, så verkar det vara lite överallt i världen.

Lottens Bokblogg sa...

Trevligt att kunna träffas, vi bor för långt ifrån varandra.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, vi bor cykelväg från varandra, även min 88-åriga mor som bor hemma med maken.