Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 december 2020

min mors snöflingor #120

Min mor använde tunt smörpapper,
jag har hittat några gamla mellan kokböcker.
Inte så svårt att klippa snöflingor av papper,
passar även som bokmärke i julböcker.

Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

17 kommentarer:

Anki sa...

Så vackert!

Veiken sa...

Jättefina julbokmärken. Roligt att ha och spara!

Ama de casa sa...

Vilka fina flingor! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anki, vackert och enkelt, kan göras lite efter egen smak.

Veiken, egentligen ska dessa fästas i fönster.

Ama, och alla är olika :)

Znogge sa...

Så fina snöflingor! Vi har gjort sådana i skolan men valde tunt kopieringspapper vilket fungerade alldeles utmärkt det med!

Trevlig lördag :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, egentligen ska de vara i tunt papper, men jag tog vad jag hade 🙂

Geddfish ♥ sa...

Så vackra bokmärken med snöflingor!
Idag hittade jag faktiskt bokmärken jag inte visste om!

Lena i Wales sa...

Fina snöflingor!
Roligt att pyssla lite.
Trevlig lussehelg!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish, alltid trevligt att fynda i sina gömmor.

Lena i Wales, precis lagom svårt, önskar detsamma.

Vargnatt sa...

Så fint! :)

Hanna / Rak i ryggen sa...

Så fint! Och fint med minnen.

BP sa...

Dom bokmärkena är ju hur läckra som helst. At klippa snöflingor av papper har jag aldrig gjort och dina ser verkligen proffsiga ut. Jag är impad:-)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, ändå har jag gjort väldigt enkla.

Hanna, dessa är dock ganska nya, minns mammas.

BP, det finns några enkla knep, inte svårt.

Mrs Calloway sa...

så Hilmer och Hilma har äntligen fått komma fram. Inte en dag för tidigt!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Hilma och Hilmer har mycket att pyssla med nu.

Klimakteriehäxan sa...

Fint med vita, i brist på riktig snö!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ju tunnare papper desto finare i fönstret.