Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 januari 2021

2 meter med Strindberg #126

August Strindberg har en egen liten bokhylla i påfågelsrummet. Lätt att hitta för han bevakar böckerna, både av och om honom, alla hans fruar, resor, platser där han bott, biografier.

Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Han pryder sin plats där i bokhyllan!
Många böcker har du...
Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ ändå blev jag lite ledsen när biblioteken stängde några dagar...

Znogge sa...

Strindberg är alltid rätt, både som författare och som konstnär!

Trevlig lördag!

Ama de casa sa...

Oj! Jag visste inte att Strindberg hade skrivit nåt om Barbie... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, väldigt allsidig intressant man.

Ama, barnbarnet skänkte tavlan till mitt påfågelsrum ❤️

Lena i Wales sa...

2 meter Strindberg, det var inte dåligt det!
Trevlig helg!

Klimakteriehäxan sa...

Har du Annette Kullenbergs biografi om honom ockå? "Strindberg - murveln"! Klart läsvärd.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, en intressant man!
Trevlig helg

Klimakteriehäxan, klart att jag har Kullenbergs bok!

BP sa...

Var nära att skriva en liknande kommentar som Ama, men läste ditt svar till henne;-)
Strindberg har jag otroligt svår för, så Barbie kan kanske "muntra upp" honom en aning;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, en missförstådd man, Strindberg stortrivs med mina påfåglar 🦚

Hanna / Rak i ryggen sa...

Gillar kombon av Strindberg och prinsessan! Fina påfåglar, härlig idé.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, visst passar sällskapet Strindberg!