Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 januari 2021

längtar efter hotellrumsfika i London

Mysigt att koka en kopp te i hotellrummet, med ett litet kex till, se engelska nyheter... före English Breakfast... och senare på kvällen efter lokalt öl på puben 🇬🇧

Strosa i London och kolla skyltfönster, köpa något helt onödigt, hitta väggkalender 🇬🇧, besöka något antikvariat, pausa med Afternoon Tea.

16 kommentarer:

Znogge sa...

Det låter väldigt mysigt och trevligt. Förhoppningsvis går vi mot bättre tider.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, reslusten har vaknat 🇬🇧

wiolettan sa...

Håller med dig. London tycker jag om, speciell atmosfär på något sätt, var det.
Kanske kan vi få resa igen om något halvår.

Ama de casa sa...

När vi har bott på hotell där det inte finns nån facilitet för att koka te på rummet, så finns det alltid klagomål över det i recensionerna och det är alltid britter som har lämnat klagomålet. Antar att det är en dödssynd i England att inte ha tekokare på hotellrummen :-)

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, det får vi hoppas, längtar.

Ama, koka te på hotellrummet lärde jag mig i England, det gör inte maken 😀

Ugglanoboken sa...

Sounds wonderful!

Jenny B sa...

Ahh, jag känner med dig. Jag brukar tillbringa en hotellnatt och -dag i mellandagarna på fina Hotell Eggers och passa på att gå på bio eller teater i Göteborg. Det gör jag inte i år, och det saknar jag. Men det kommer fler år och fler hotellvistelser!

God fortsättning på det nya året!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, vi får se när det blir verklighet, längtar.

Jenny, det låter ju också trevligt i en fin stad!

Mrs Calloway sa...

jag inbillar mig gärna att vi snart vädrar morgonluft och kan börja tänka på resor igen. vill gärna företa den där resan till Kyoto som brann inne i höstas.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag längtar efter att resa med barnbarnet ❤️

Christina Karlsson sa...

Afternoon tea är så mysigt och gott. Dottern och jag var i London i februari, njöt av både afternoon-tea och Madonnakonsert, strax före utbrottet... Förstår din längtan efter att resa dit, blir själv sugen nu när jag tänker på det.
Må gott!

Hanneles bokparadis sa...

Christina, wow vilken konsertupplevelse!

KajsaLisa sa...

Oj, riktigt längtar efter det, nu suktade du mig.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, nån gång måste vi väl komma dit.

Lena i Wales sa...

Och jag sitter i Wales och längtar till Sverige!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, hihi, så kan det bli!