Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 februari 2021

Alla hjärtans dag ❤️ helgfråga

Besöker du ofta andra bokbloggar och lämnar du då en kommentar? undrar Mia i Helgfrågan. Ja.

Mias Helgfråga

Bonusfråga: På söndag är det Alla hjärtans dag, brukar du fira det? Vi firar allt vi kan, bakar kanske en hjärte-kaka. Omtanke, inget kommersiellt.

27 kommentarer:

tantaugusta sa...

Man ska fira så mycket som möjligt, det livar alltid upp! Här hemma blir det nog lite choklad- och geléhjärtan och lite extra mysig frukost.

Mrs Calloway sa...

nej just Alla hjärtans dag firar vi inte. jag bakar hellre någon kaka när andan faller på utan att fira något direkt. bröd bakar jag hela tiden

Klimakteriehäxan sa...

Nån sorts liten hjärtlighet blir det nog.

Hanneles bokparadis sa...

tant Augusta, speciellt nu dessa tider är det trevligt att hitta på något trevligt ❤️

Mrs Calloway, barnen tycker om alla traditioner

Klimakteriehäxan, inte fel att lyfta vardagen lite.

Veiken sa...

Jag vet att alla hjärtans dag är 14 februari. Det är allt. Vi kan fira vilken dag som helst under året när vi känner för det! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, de som säger "vilken dag som helst" firar inget

femfemman sa...

Inget firande här! Är en trist icke-firande, vad det gäller alla "helgdagar" som tillkommit under tid.. Men en semla till fastlagssöndagen blir det.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, visst kan man ha 365 likadana vardagar... men lite trist och enformigt, speciellt dessa tider, man har så roligt som man gör det till.

Bokdamen sa...

Firar inte något särskilt den dagen, men lite god mat blir det nog.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, lite god mat är aldrig fel.

Joelinda sa...

Du är duktig på att lämna kommentarer, Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, tack, jag tycker det är artigt och trevligt.

Boklysten sa...

Du tittar ju ofta in och kommenterar! Själv har jag inte varit så bra på det under det senaste året.

Robert W sa...

Har du filmjölk i sockerkakan? Det har jag aldrig provat.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, perioder i allt men jag är så glad att jag hittar så mycket intressanta tips på alla bokbloggar.

Robert W, filmjölk har jag ibland, blir väldigt saftigt, som detta recept, testa.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Hannele, du håller igång hela bokbloggarvärlden 😊

znogge sa...

I tider som dessa så är det viktigt att ge tillvaron lite guldkant ändå.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, haha, snäll du är 😊 och så mycket intressant jag fått läsa hos dig, jag får springa titt som tätt på biblioteket efter att läst om dina böcker!

Znogge, precis så tänker, vi behöver allt trevligt vi kan hitta på ❤️

Mösstanten sa...

Nej allahjärtans dag brukar vi inte bry oss så mycket om. Men när min dotter bodde hemma, då var det en annan sak.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, dessa tider behövs lite uppmuntran, något som avviker från vardagen ❤️

KajsaLisa sa...

Nja, man skulle ju kunna skriva under ett donationskort :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, en bra tanke :)

Scylla sa...

Ja, du är väldigt duktig på att kommentera <3

Vargnatt sa...

Vi ska nog fixa något lite extra gott till middag i morgon bara :)

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, och du skriver många intressanta inlägg.

Vargnatt, mysigt att förgylla dagarna lite extra ❤️

Mia Eggimann sa...

Omtanke är fint

Hanneles bokparadis sa...

Mia, omtanke kan man ju visa alla dagar, ändå fint med en speciell dag 😀