Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 februari 2021

sinnen - fem på fredag

1 Vad ser du till höger om dig? trappa ner till musikrummet.
 2 Vad känner du med din vänstra fot? en kasse med gamla handarbeten.
 3 Vad hör du utanför? maken lyssnar på radio.
 4 Vad doftade senast gott från köket? makens kaffe.
 5 Vad smakade du senast? te och macka och blodgrape.
                                                                                                    Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

22 kommentarer:

Robert W sa...

Den frukosten ser härlig ut!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, ungefär samma procedur varje morgon, har flyttat havregrynsgröten till kvällen, sover så gott 😀

Ama de casa sa...

Utanför pågår nåt sorts reparationsarbete i huset mitt emot. Irriterande ljud, men det är ju bara att stå ut tills dom är klara.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, här har det byggts många hus runt om; sprängningar, borrar lyftkranar, men tänker inte så mycket på det.

Geddfish ♥ sa...

En god frukost hos dig! Jag saknar att inte äta grape (får inte det medicinskt sett) men äter apelsiner i stället.
Lika kallt, har vi!
Trevlig helg!

Kina sa...

Har också samma frukostritual varje morgon. Idag byggde jag på med två Ipren! 😉 Ha en trevlig helg!

Lillian "sognafaret" sa...

Godt å ha en tekopp å varme seg på

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ det var så för maken också men lagom är inte så farligt, ha en bra dag i kylan.

Kina, det låter inte bra, hoppas bättre nu.

Lillian, nu efter lunch får jag kaffe också :)

Znogge sa...

Vilken härlig frukost och dessutom lite annorlunda frågor!

femfemman sa...

Ser gott ut. Annorlunda frågor....kul sådana...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag är duktig på att göra goda frukostar 😀

Anna-Lena, visst är ElisaMatilda duktig på att hitta på kul frågor.

Anki sa...

1. Min mamma.
2. Golvet
3. Radio
4. Godis! :)
5. En bulle

Jag tycker om dina frågor här i blogget. :) Kul att svara på och kunna använda svenska!

Hanneles bokparadis sa...

Anki, kul att du svarar, du kan väldigt bra svenska! 🇫🇮

Ingrid sa...

Vilken härlig frukost du (eller maken?) dukat upp.
Ha en fin helg!
/Ingrid

Paula sa...

Vilken smarrig frukost, så färgglad och nyttig! Jag får inte äta grape, tar blodförtunnande...
Har ni ett musikrum? I källaren? Lyssnar ni eller spelar ni eller bäggedera? Kanske tar en svängom också?

BP sa...

Hahaha! Dags att kasta kassen med gamla handarbeten alltså;-)

Bokdamen sa...

Frukosten ser fin ut, frukt äter jag mycket men sällan på morgonen, blir protester från mage. Här är det oftast tyst utanför särskilt nu när jag svarat, skönt efter en dag med ganska mycket ljud runt mig.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, här gör var och en sin frukost, vi har inte samma smak ❤️

Paula, så med maken också men det är inte så farligt så med små mängder.

BP, tvärtom, ska kanske hitta på något med barnbarnen :)

Bokdamen, min finska mage är tålig och snäll, jag vill ha tyst, maken lyssnar gärna på något.

Susie på Stjärnarve... sa...

Frukosten ser god ut, men kanske lite väl många mackor för mig. Och absolut inte någon citrusfrukt på morgonen just nu, då skulle jag få halsbränna direkt!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, som tur så har jag inte ont av sånt, ha en bra dag

Klimakteriehäxan sa...

Nu påminde du mig om blodgrape, det var länge sen, måste inhandlas!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, och apelsiner är också väldigt goda nu!