Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 februari 2021

vad har jag köpt på bokrea - helgfråga

Kan jag inte resa med tåg så kan jag läsa om tågresor i läsfåtöljen; Klassiska järnvägar : en hyllning till gångna tiders resor av Anthony Lambert.  Portionen under tian : 300-kronorsveckorna - bra mat för dig, din plånbok och planeten av Hanna Olvenmark, hennes förra bok är så bra, alla barnen har den och använder ofta.

Till barnbarnen köpte jag Boken som inte ville bli läst av David Sundin och Upptäckare och äventyrare av Sarah Sheppard.
Mias Helgfråga


Vad har ni köpt? undrar Mia i Helgfrågan

21 kommentarer:

Mösstanten sa...

Rolig och matnyttig skörd från rean. Själv kom jag på igår att jag bara hade stoppat in reaböckerna i korgen men inte skickat iväg beställningen. Inte konstigt att jag sett att andra fått hem reaböcker men inte jag. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, romaner köper jag inte så mycket på bokrea, lånar oftast på biblioteket. Maken har beställt ett par böcker, jag var i en riktig bokaffär :)

Ugglanoboken sa...

Fina fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, jag är riktigt nöjd med mina impulsköp 🙂

Ama de casa sa...

Det var allt en konstig bok som inte ville bli läst - det trodde jag alla böcker ville :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, helt underbar barnbok! ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Hade inte en aning om att Sundin skrivit barnbok! Låter som om du gjort kloka inköp.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag är mycket nöjd med mina bokinköp 🙂

Znogge sa...

Ja, nu får man resa på andra sätt! Vilka bra inköp det blev :D

Ha en bra dag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Olvenmarks kokbok är väldigt inspirerande, fina enkla recept och andra tips.

femfemman sa...

Boken som inte ville bli läst! Helt underbar!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, en jätterolig bokpärla 🙃

Robert W sa...

Roligt att få köpa barnböcker. Det var längesen jag gjorde det.

Mrs Calloway sa...

men visst hette Olvemarks förra Portionen under tian också? är detta nr 2 så ska jag köpa den också. har första

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, roligt att hitta barnböcker man själv vill läsa.

Mrs Calloway, ja, samma namn, denna är mycket tjockare, Olvenmark har så bra recept och många fina användbara tips.

Åsa sa...

Boken som inte ville bli läst var en rolig titel. Såg den på coops reabord denna morgon. Att titta på böcker kostar ju inget. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag har ganska dålig karaktär 🙂

Bara brittiskt sa...

Tågboken vill jag också läsa.

Hanneles bokparadis sa...

brittiskt, mysigt att resa i läsfåtöljen.

Mia Eggimann sa...

Portioner under tian är så himla bra, jag har gjort många recept därifrån.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, både jag och baren använder Olvenmarks kokbok flitigt.