Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 februari 2021

veckans barnsligaste bokpaket

Inte fel att börja uppfostran tidigt.

Bra att väcka lite drömmar hos barnbarnen.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Inget fel i att vara lite barnslig. :-) Åtminstone inte om det handlar om Marie Curie.

femfemman sa...

Finns väldigt många bra och lärorika barnböcker. Och tokiga. Och böcker med härligaste bilder. Som lantis så är Halvan-böckerna en av de största favoriterna.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har varit väldigt imponerad av Marie Curie som hade många hinder i vägen.

Anna-Lena, finns verkligen något för alla smaker och åldrar.

Madelein Larsson sa...

Åh om Marie Curie alltså, vad bra
Ha en fin onsdag!

Hanneles bokparadis sa...

Madelein, bra att hålla henne vid liv och berätta om henne för unga.

znogge sa...

Det finns så många bra och lärorika barnböcker och många gamla står sig i längden.

Ha en bra dag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, mormor och farfar vill ju ibland läsa sina egna favoriter, variation är bra ❤️
Önskar detsamma!

Ama de casa sa...

Vi har ju bara en nobelpristagare här hemma, men jag siktar på att ta ekonomipriset själv :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, du kommer nog att lyckas :)

Hanna / Rak i ryggen sa...

Marie Curie ska jag klicka hem, tack för tips.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, kul att lära barnbarnen lite kvinnohistoria.