Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 mars 2021

alla projekt behöver inte vara stora

virka små humlor eller sticka fjärilar, finns mycket kul; 200 roliga saker att virka : vackra blommor, blad, småkryp av Victoria Lyle eller 75 småkryp att sticka och virka av Lesley Stanfield.
Pyttelitet pyssel av Margaret McGuire,  projekten i boken är gjorda i flera olika tekniker, den enda gemensamma nämnaren är att de alla med lätthet ryms i en kupad hand. Bebisgympaskor, kaviartuber i miniatyrformat, dockskåpsserviser, frimärksstora böcker, muffins så små att de kan pryda en ring eller en nalle som ryms i en fingerborg. Eller en pytteliten snögubbe med en partyhatt.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Jättehärligt! säger jag som inte på minsta sätt är någon pysslare. Men det där lilla. Det är något särskilt med det.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, visst är det charmigt.

Joelinda sa...

Jag vet inte vad jag ska med det till, men ÄNDÅ sugs jag till allt sånt här dockskåpspyttigt. Det är så fascinerande!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, jag har inte börjat... men verkar avkopplande, skulle vilja visa barnbarnen ❤️

znogge sa...

Finns mycket trevligt pyssel att syssla med!

Ama de casa sa...

Att virka eller sticka skulle definitivt bli stora projekt för mig även om alstren var små :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, något alla smaker och behov.

Ama, man kan nog lära sig det mesta, ingen raketforskning precis... 🚀

femfemman sa...

Toppen för dem som inte har tummen mitt i handen!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, även sin tumme kan man träna 🙃

Klimakteriehäxan sa...

Litet men naggande gott!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, man blir glad av att bara se på bilderna 🐞 🦋 🐝