Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 mars 2021

bok att se framemot - helgfråga

Finns det någon bok du ser extra mycket framemot?
undrar Mia i Helgfrågan. Kvinnorna byggde välfärden av Britt-Marie Mattsson .
Mias Helgfråga

Bonusfråga: Bonusfråga: Brukar ni se på Melodifestivalen? ja, men missat i år.

19 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

ja, den boken kan en verkligen se fram emot!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ska i första hand låna denna på biblioteket.

Robert W sa...

Du får försöka se finalen nu på lördag.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det tror jag kommer att se, ofta duktiga artister och bra låtar 💃🕺🏼

Mia Eggimann sa...

Jag ska kolla på finalen på lördag.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, det tror jag också att jag ska se.

Scylla sa...

Den boken ser intressant ut! Jag har inte följt Mello de senaste två åren, men kommer nog titta på finalen med min lilla Nasse.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, ska nog titta, många duktiga artister och bra låtar i finalen.

Mösstanten sa...

Tack för ett intressant boktips. Melodifestivalen orkar jag inte med längre. Det skramlar och skriks och och spelas alldeles för kompakt. Men som tur är väljer man ju själv.

femfemman sa...

Tycker att Melodifestivalen är bra lördagsunderhållning. Finns låtar av varierat slag i finalen. Har man på P4, vilket vi alltid har....avskyr tystnad.... Så spelas de ofta där. Får leta upp en oläst bok Idag. Har ett antal i hyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vi har volymknapp på vår tv....

Anna-Lena, väldigt välarbetad underhållning men stor variation, lyssnar inte på musik så aktivt, inga konserter just nu, bra alternativ, gratis...

Ama de casa sa...

Förut har jag varit en totalslav när det kommer till att titta på Schlagern. I år har jag inte sett ett enda avsnitt live utan snabbspolat mig igenom dom på söndagarna. Kanske är jag botad, eller åtminstone avprogrammerad ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, bra tillfälle att lyssna på ny bra musik.

Lottens Bokblogg sa...

Tack för boktips.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, tror att det blir intressant läsning.

Lena sa...

Den boken verkar intressant.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, kvinnohistoria är intressant.

Åsa sa...

Verkar som en intressant bok.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, intressant att läsa om kvinnors historia.