Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 mars 2021

Franz Kafka har fått en ny kompis

Oscar Wilde och Franz Kafka trivs bra ihop, lite osäker på deras gemensamma språk, skulle gärna vilja lyssna på deras samtal.

Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Dom är så fina dom där bokstöden! Hur många såna har du nu? Jag har tappat räkningen :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, några favoritförfattare ❤️

Znogge sa...

Det skulle säkert bli ett intressant samtal. Bokstöden är så fina!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, underlättar att hitta böckerna :)

Lena i Wales sa...

Så fina bokstöd.
Jag har någon konstig förkärlek för Oscar Wilde. Han belv så orättvist behandlad. Hälsar alltid på honom i parken mitt emot hans tidigare hem när jag är i Dublin.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, eller hur, finns för flera olika smaker. Oscar Wilde är bra författare, han levde fel tid... jag har också hälsat på honom i Dublin.

Linnea/Bokblomma sa...

Jättefina bokstöd!

Hanneles bokparadis sa...

Linnéa, man blir glad av att se dem i mitt bibliotek.

BP sa...

Hur läckra bokställ som helst. Tror att Wilde och Kafka skulle ha "pratat" teckenspråk. Vet inte hur det var på den tiden - alltså om man fick lära sig engelska i Prag. Skulle inte tro det. Å tjeckiska i en skola i Dublin låter inte så troligt heller.

Hanneles bokparadis sa...

BP, många författare var ganska beresta och språkkunniga förr i tiden.