Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 mars 2021

John Blund - fem på fredag

(foto av Hannele)
1 Vad är det sista du gör innan ögonen stängs för natten? skriver dagbok.
 2 Vad handlade din senaste dröm om? knasigheter, hinner ibland berätta för maken innan den försvinner.
 3 Hur många timmar sömn per natt brukar du få? ofta 7-8 timmar, utan gardiner, gillar vakna till dagsljus.
 4 Är du en morgonlärka eller nattuggla? väldigt morgontrött.
 5 När sover du som bäst? har inga krav, kan somna hos tandläkaren, men hos frisören håller jag mig vaken.
                                                                          Fem på fredag hos: Elisa Matilda.

25 kommentarer:

znogge sa...

Jag hade en väldigt obehaglig dröm i natt men glömde den direkt. Förra veckan drömde jag att jag blev skjuten i nacken och den drömmen minns jag fortfarande. Själv är jag varken morgon- eller kvällsmänniska.

Ha en bra fredag!

Geddfish ♥ sa...

Jag har också lätt för att somna lite hur som. En gåva, faktiskt.
Trevlig fredag!

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Dagbok var det längesen jag skrev.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, mardrömmar är läskiga, de kan bli kvar en stund...

Geddfish ♥ praktiskt att kunna somna lätt lite hur som.

Orsakullan, har haft paus, skrev när barnen små.

Ingrid sa...

Jag skulle verkligen önska att jag kunde somna hos tandläkaren, men i så fall får de nog söva mig.
Ha en skön helg!

Robert W sa...

Det är lustigt att man kan bli så trött när man ligger i tandläkarstolen.

Lillian "sognafaret" sa...

Hos tannlegen hadde jeg nok ikke sovnet, selv om jeg lett sovner andre steder.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, ändå inte så ofta jag besöker tandläkare...

Robert W, jag har gått fyra profylaxkurser med alla mina barn ❤️

Lillian, jag är inte så kräsen, när jag jobbade natt kunde ta korta tupplurar.

Mrs Calloway sa...

ibland skriver jag också en kort dagboksanteckning. förstår inte varför jag inte gör det varje dag. det är väldigt roligt att ha och se tillbaka. hos tandläkaren sitter jag på helspänn varenda sekund! hos hårfrisörskan också.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, att skriva dagbok förstärker minnet... även om man aldrig läser dem

femfemman sa...

Jag somnar oftast rätt så direkt. När jag är inne i en läsperiod, så händer det att jag läser några sidor. Dock ej länge, ögonen faller ihop...
Sover väl 8-9 timmar oftast... är vare sig kvälls eller morgonmänniska. Men ganska full av energi under dagen. Ha det gott! //Anna-Lena

Kina sa...

Dagbok skriver jag bara när jag är ute och reser. Jag är också väldigt morgontrött, om jag inte fått tillräckligt med sömn. Sov gott!

Boklysten sa...

De enda gånger jag somnar hos tandläkaren är när jag fått maxdosen lugnande och maxdosen bedövning eller när jag fått narkos

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, läsa i sängen är inte riktig min grej heller.

Kina, resedagböcker har jag alltid skrivit, annars minns jag ingenting.

Boklysten, jag har haft samma snälla tandläkare över trettio år, behövt inte vara rädd.

BP sa...

Vet att jag drömmer, men kommer aldrig ihåg drömmarna. Skrattade gott åt att även du kan somna hos tandläkaren. Det kan jag också, utan bedövning till och med. Men det är vi nog ensamma om tror jag;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, har inte hört så många säga så :)

Bokdamen sa...

Somna hos tandläkaren? Det har jag aldrig hört någon göra förut.. ;) dagbok skriver jag men inte innan jag somnar.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag vill fundera lite över dagen... innan jag glömmer

Paula sa...

Jag är som du, inga gardiner för fönstret, sover gott ändå o vill gärna se vilket väder jag vaknar upp till. Jag har ingen dagbok nu då jag bloggar men några notiser i min 5-årsalmanacka blir det.

Susie på Stjärnarve... sa...

Nej, somna hos tandläkaren skulle jag aldrig kunna göra. Hade som yngre tandläkarskräck - och lite av den finns nog kvar nånstans! *fniss*
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Paula, lite notiser blir det, min träning och andra småsaker. Glad att maken inte vill mörklägga sovrummet, som sett många göra, gillar att vakna till ljuset även på sommaren.

Susie, jag är duktig på att slappna av... och hos tandläkaren ligger man ner 🙃
kram

Lena sa...

Dagbok är bra! För min det har foton blivit en bilddagbok som heter duga (och tar en herrans massa plats :-).

Hanneles bokparadis sa...

Lena, mina foton fungerar också som dagbok :)

Susjos sa...

Visst är det skönt att man kan somna lite varstans, jag sover väldigt bra i bilen, som passagerare alltså, hihi!
Ha en fin start på veckan!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, en gåva att somna lätt, önskar detsamma!