Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 mars 2021

lär barnbarn att inte göra hundöron

Köpte böcker till barnbarn och rörliga bokmärken till, lär dem att inte göra hundöron. Bra böcker kan ju läsas om flera gånger.

Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Hundöron som funkar så bra... ;-) Fina bokmärken!

Geddfish ♥ sa...

Så roliga bokmärken! Nä, hundöron förstör böckerna, bättre något mellan bladen!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, har en annan ¨åsikt där... inte i biblioteksböcker i alla fall. Böcker är inte engångsböcker, kan läsas om och om igen, av flera.

Geddfish ♥ riktigt fina, tråkigt att läsa en bok fullt med hundöron.

Znogge sa...

Vill man göra hundöron i sina egna böcker så är det upp till var och en men biblioteksböcker ska hålla till många. Själv använder jag lite vad som helst som bokmärke. Mina elever är duktiga på det också :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det gäller ju att lära sig tidigt :)

Lena i Wales sa...

Fina bokmärken!
Inge hundöron hos mig heller, gillar inte dem.
Trevlig helg!

femfemman sa...

Hundöron är toppen. Men inte i låneböcker! så visst är det bra att barnbarnen får lära sig gott bokskick!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, i låneböcker kan man se hundöron bara efter några få sidor....
Trevlig helg!

Anna-Lena, mina böcker är inga engångs-böcker, även pocket ska vara ok för omläsning, kanske av någon annan familjemedlem.

Klimakteriehäxan sa...

Bra sak att lära dem!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, barnbarnen läser för varandra och är rädda om böcker ❤️

BP sa...

Vilka läckra bokmärken! Ser att du har besökt Akademibokhandeln:-) Å dessa bokmärken är verkligen ett incitament att INTE göra hundöron i böcker.

Hanneles bokparadis sa...

BP, köpte böcker till barnbarnen, bokmärken passar bra.

KajsaLisa sa...

Själv tillhör jag dom som gör hundöron i pocket, men aldrig i inbundet. :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag ser inte pocket som engångsböcker, rädd om mina.