Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 mars 2021

köpt några nya böcker

Lånar flitigt på biblioteket, men vissa böcker vill jag ändå äga, böcker som tål en omläsning. Ett par reaböcker och en för fullt pris: Vårt enda liv : sekulär tro och andlig frihet av Martin Hägglund,  Där kräftorna sjunger av Delia Owens och Samlade verk av Lydia Sandgren.
Morgonstjärnan av Karl Ove Knausgård är så vackert skriven,
snart har han en helt egen hylla upp i taket.

13 kommentarer:

Mösstanten sa...

Morgonstjärnan ska jag snart ta mig an. Den står på min bokvagn och väntar. Du har väl en bra stege att kliva på när du vill komma åt böckerna högst upp?

femfemman sa...

Har precis läst kräftboken. I pocket. Bra. Men absolut inget jag skulle läsa om. Samlade verk borde snart också komma i pocket!

Ugglanoboken sa...

Morgonstjärnan vill jag läsa! Det blir min allra första Knausgård.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har tre riktigt bra stadiga stegar:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/08/behovs-en-stege-pa-mitt-bibliotek.html

Anna-Lena, Lydia Sandgrens bok kommer säkert ut som pocket, men böcker på 700 sidor är inte så bra som pocket. Just nu kostar den inbundna 59 kr på rea.

Helena, Knausgårds årstidsböcker har jag läst.

Anki sa...

Jag skulle vilja läsa kräftboken. Har hört så mycket god om den.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, Delia Owens finns översatt: Suon villi laulu, rea nu, finns säkert på biblioteket.

Znogge sa...

Vissa böcker vill man helt enkelt äga och då passar det bra att slå till när det är rea.

God måndag!

Ama de casa sa...

Du har ju ditt eget bibliotek så egentligen borde du inte behöva låna böcker på biblioteket ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znoggge, bra böcker kan läsas om.

Ama, så sant så, men lånar mest de allra senaste 😀

Robert W sa...

Men så trevligt! Alltid roligt med nya böcker. Kräftorna är den enda jag läst av dem och den var riktigt bra.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, den har jag framför mig, nyfiken.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Läser Samlade verk nu, som bokklubbsbok. Bra men mastigt lång.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, egentligen är jag inte förtjust i så mastiga böcker.