Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2021

livskåt #132

Detta glada adjektiv hade något av barnen på väggen i sitt rum. Visst blir man glad, passar utmärkt som bokmärke i någon glad livsbejakande bok.

    Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

13 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Absolut piggt både i text och färg!
Man blir glad!

Christina Karlsson sa...

Hahah, ja nog börjar man le när man får syn på ett sådant adjektiv :)
Må gott!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ ett uppiggande adjektiv!
Visst blir man glad!

Christina, ett adjektiv som man gärna vill leva efter :)

Znogge sa...

En positiv användning av ordet!

Trevlig lördag :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nyfiken vill man gärna vara! 🙂
Önskar detsamma!

femfemman sa...

Nej, nej, nej! Något fel är det på mig, men jag är överkänslig mot vissa!ord. K-ordet hör till dem!

Ama de casa sa...

Ett roligt bokmärke som är lätt att le åt :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, inte mycket att göra åt... k--nulla är kanske mindre trevligt ord? Men det är inte fråga om det här...

Ama, visst blir man glad och får lite livslust! 💜

Klimakteriehäxan sa...

Urbetydelsen av kåt är ju levnadsglad, har jag för mig.

BP sa...

Hahaha! Och orange är det också:-)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, helt korrekt: "fylld av livskraft o. livsmod, livlig, uppspelt, yster"

BP, visst blir man glad! 😀

KajsaLisa sa...

Låter som ett spännande tillstånd :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, bra tillstånd under dessa lite deppiga tider :)