Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 april 2021

vaffö nya omslag - helgfråga

Varför byter man omslag på böcker? undrar Mia i Helgfrågan.
Författaren byter kanske förlag, förlaget vill sälja mer, nytryckning av gamla böcker.
Bonusfråga: Har ni haft en bra påsk? ja, intensivt, mycket familj, barnbarn, i små grupper, ofta utomhus.
Mias Helgfråga

12 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Ja det blir lite intensivt när barn och barnbarn kommer, tack och lov kan man vila efteråt.

Mrs Calloway sa...

oj, vad jag blev kaffesugen! måste nog baka lite. det blir endast matbröd nuförtiden

Hanneles bokparadis sa...

Mia, båda delarna är skönt.

Mrs Calloway, jag bakade egna skorpor med gula russin och kardemumma.

Sara Pepparkaka sa...

Intensivt, men kul hoppas jag?

Veiken sa...

Vi hade inga som helst besök över påsk. Helt självvalt, men snart ska vi träffas igen när vi har fått vårt vaccin!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, riktigt trevligt i bästa sällskap.

Veiken, en del av familjen har testat sig, vi har varit mest utomhus, och vi har umgåtts under hela året.

Bokdamen sa...

Låter som en händelserik påsk, förhoppningsvis trevlig? Här var det lugnt och skönt.

Robert W sa...

Så trevligt att ni fick träffa barnbarnen.

Boklysten sa...

Låter som en trevlig påskhelg!

Mösstanten sa...

Själv har jag bara träffat sönerna utomhus och Facetimat med dottern och hennes man, men det blev sammantaget en mycket bra påsk.

Ama de casa sa...

Jag tycker att det är ett otyg att man byter omslag. Flera gånger har jag lurats att köpa pockets som jag redan läst. Minns omslagen bättre än titlarna...

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tur att vädret blivit bättre för utomhusträffar, tekniken underlättar kontakter.

Ama, riktigt tråkigt när man råkar köpa dubbletter, jag har inte så många att ge böcker till.