Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 juli 2021

rensar bland tidningar - helgfråga

1. Vad läser du nu? rensar bland gamla tidningar.

 2. Har du något boktips? tyckte om Satans sommar: HÄR.

Mias Helgfråga Sommar
3. Har du ett semestertips att dela med dig av? Lokaltidningen ger bra aktuella tips.

16 kommentarer:

Ama de casa sa...

Gamla tidningar rensade vi bort när vi flyttade till Spanien, sen har det inte tillkommit så många fler. Nätet, du vet... :-)

femfemman sa...

Maken prenumerar på Allers för korsorden. När han är klar med dem har han lagt dem i en korg. Det var en rejäl bunt som fick åka med till återvinningen för någon vecka sedan.
Nu läser jag din rekommenderade bok "24-timmarskoden". Tack för den rekommendationen. Har kommitvhalvvägs och bestämt att jag ska börja med ett 12-timmarsfönster vad det gäller ätandet... och sedan försöka gå ner till 8-9 timmar.
Semestertips! Bad i en vacker insjö! Ljuvligt att simma en stund. Havet inbjuder inte mig till att simma mer än några meter åt gången.

Mrs Calloway sa...

jag har en del gamla tidskrifter jag har svårt att skiljas ifrån. tidningarna slänger vi för det mesta dagen efter. Satans sommar har jag sett på ett flertal bloggar

Mia Eggimann sa...

Jag behöver rensa bland alla mina recept som finns i högar, men idag var det svårt att orka något.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag är inte lika ordentlig 🙂

Anna-Lena, maken löser gärna korsord i Göteborgs-Posten. Sonen tyckte mycket boken, han hade det tressigt på jobbet.

Mrs Calloway, Göteborgs-Posten åker direkt till återvinning, svårare med litterära tidskrifter.

Mia, speciellt nu när det är +30˚C i skuggan orkar man inte mycket.

Bokdamen sa...

Rensa kan behövas ibland, men det får vänta. Var tufft nog att jobba idag….

Robert W sa...

Satans sommar plockar jag upp om några veckor.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, i denna värme gör man inte så mycket.

Robert W, riktigt bra deckare.

Klimakteriehäxan sa...

När jag rensar tidningar går det åt otroligt mycket tid, för jag börjar alltid bläddra och hittar spiksäkert massor jag inte läst ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, inget kvick-fix 😀

Mösstanten sa...

Behöver rensa bland alla jäkla papper man får. Tidningar finns inte så många att rensa bland.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har slutat med tidningar, har Readly.

Lena sa...

Borde också rensa bland gamla tidningar.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, tänkte göra mapp av artiklar om engelska trädgårdar jag besökt.

Åsa sa...

Boken verkar ju riktigt spännande.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, spännande och välskriven.