Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juli 2021

sommaren slutar oktober - fem en fredag

1 Vad gör du när solen går i moln? njuter och cyklar till havet 🚲
 2 Hur tar du en paus en sommardag? packar en fikakorg med maken.
 3 Vad händer alltid under din sommar? sugen på att springa.
 4 När är din sommar slut? sommar slutar oktober
 5 Vilken är den bästa aktiviteten under sommarregn? läsa en bra bok.
                                                    Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

23 kommentarer:

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Många som gillar att cykla.

Hanneles bokparadis sa...

Orsakulla, det fläktar fint när man cyklar 🚲 🚴🏼‍♀️

Ama de casa sa...

Sugen på att springa? Det har jag nog aldrig någonsin varit... :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vi har fina backar här i skogen 🏃🏼‍♀️

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg har en sykkel, men den er ikke brukt på mange år. Det er liksom ikke noe jeg er så begeistret for.

Geddfish ♥ sa...

Jag skrev inget om cykel men jag cyklar varje dag.
Det är skönt när det är sommar, allt är lättare.

Klimakteriehäxan sa...

Min cykel står fortfarande kvar i cykelrummet. Om den inte blivit stulen, förstås ...

Karoleen sa...

Härligt med den närheten till haveet! Det är der är nog det enda jag tycker saknas här i Linköping. Det är en bit till havet =( Älskar havet!

Znogge sa...

En bra bok kan helt enkelt aldrig bli fel!

femfemman sa...

Cykel! Härligt! Med eller utan batteri.
Läsa bok gör jag helst när det är varmt. Sittande i skuggan. När det regnar så kan man få lite gjort... baka, städa, röja, rensa.
Längtar efter långpromenad. Men den får anstå ett tag till. Ska inte klaga då jag kan cykla, simma och gå ett par kilometer...
Springa, det har jag inte gjort på länge... Knappast under detta årtusendet

Hanneles bokparadis sa...

Lillian, cykel går fort, billigt, bra motion 🚴🏼‍♀️

BP sa...

Håller helt med dig - svaret på fråga fem alltså. Åsså gillar jag ditt synsätt när sommaren borde sluta:-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, cyklar med muskelkraft 🚴🏼‍♀️

BP, några börjar tjôta att sommar slut efter midsommar...

Susie på Stjärnarve... sa...

Hur kan man missa att skriva det här med att läsa - men jag kanske tyckte att den sysselsättningen gör man ju varje dag/natt så det behöver man inte tala om..... *fniss*
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, alla läser inte böcker... kram

Mrs Calloway sa...

cykla och springa är inget jag längtar efter i värmen. att läsa en bra bok är alltid rätt. i alla väder. vid alla årstider. allra skönas är att läsa ute under träden i skuggan. lövverket är så tätt att det inte regnar igenom dessutom

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det fläktar skönt när man cyklar 🚴🏼‍♀️

Paula Merio sa...

Jag läser hellre en bok när solen gassar och jag gömmer mig i skuggan. När regnet kommer vill jag gärna ut en sväng och känna riktigt väder!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, inte status quo, beror på hur jag känner mig.

Bokdamen sa...

Cykla i värmen kan nog vara skönt, det fläktar ju, men springa är inget för mig, numera blir det mest promenader.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, promenader är toppen.

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Att cykla till havet låter ju helt ljuvligt :) . Vilken känsla att få göra det :) .

Hanneles bokparadis sa...

Orsakullan, underbart att ha nära till allt 🚴🏼‍♀️