Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 november 2021

Inspiratörer för de minsta - bra julklapp


Inspiratörer
ska vårt yngsta barnbarn få, perfekt som julklapp. Små människor, stora drömmar : Mina första inspiratörer av Maria Isabel Sánchez Vegara, Lisbeth Kaiser, se flera: HÄR.
 Intressant och annorlunda pekbok för de minsta, med inspiratörerna Martin Luther King Jr, Malala Yousafzai, Harriet Tubman, Corazon Aquino, Rosa Parks, Mahatma Gandhi, Ruth Bader Ginsburg och Greta Thunberg.


Boken om Marie Curie i samma serie läste vi med sjuåringen och hon gillade den. Sjuåringen sa att den som forskar om coronaviruset nu får nog Nobelpris, hon tyckte boken väldigt intressant, se: HÄR.

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Fina inspiratörer, men Greta har jag blivit rätt less på...

Veiken sa...

Inspiratörer är viktigt på både stor och liten! Bra med böcker för dom små!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, Greta Thunberg har gjort mer än de flesta av gubbarna.

Veiken, riktigt bra julklappstips!

Ylva sa...

Vilken fin bok om inspiratörer! Jag saknar att få köpa barnböcker som jag gjorde när jag jobbade på en 0-9-skola.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, förstår, denna är en fin annorlunda pekbok.

Klimakteriehäxan sa...

Har också börjat lite smått med julklappsinköp.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, man får passa på om man hittar något bra 🎁 🌲

znogge sa...

Vilken intressant pekbok som jag absolut gör en notering om.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, trevligt med något annorlunda till barnbarn.

femfemman sa...

Tack för tips. Var inne på webbplatsen och kollade, men hittade tyvärr inte var man kunde beställa. Ska kolla på adlibris och bokus.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, böckerna säljs i de vanliga ställen, annorlunda klapp.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Eve Curies biografi är jättefin. Tack för tips.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, verkligen, nu fick 12-åringen den av min dotter.

Linnea/Bokblomma sa...

Bra tips! :)

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, annorlunda pekbok 🙂