Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 november 2021

mitt finaste bokmärke #164

hittade detta fina bokmärke bland gömmorna, tror jag sytt den själv, passar bra i Lilla prinsessan (A Little Princess 1905) av Frances Hodgson Burnett.

Kanske även Gerd, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

12 kommentarer:

Znogge sa...

Åh, så fint bokmärke! Minns att jag sydde ett liknande i slöjden. Undrar var det är...

Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, små skatter kan försvinna ibland... ha en fin dag!

Ama de casa sa...

Verkligen ett jättefint bokmärke med både affektion och nostalgi :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag blev glad när jag hittade denna skatt bland gömmorna 🙂

Geddfish ♥ sa...

Vilket fint handgjort bokmärke, wow!
Värdefullt.

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag är en typisk bokförstörare - jag använder inte bokmärken utan viker ett hörn i boken. Man får skämmas.....
KRAM/Susie

Klimakteriehäxan sa...

Kul med ett du själv gjort! Jag gjorde också bokmärken, i flera varianter. Vet inte vart de tog vägen.

Hanneles bokparadis sa...

Susie, du behöver skämmas… men du får inte låna mina böcker 📚

Klimakteriehäxan, hoppas du hittar dem 🙃

femfemman sa...

Så fint med handarbetat bokmärke! Skulle t.o.m kunna passa denna hundöronvikaren! Ha en fin lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag är rädd om alla mina saker, ser inte böcker som engångsböcker 📚

BP sa...

Imponerande att du sytt det fina bokmärket själv. Du har då oanade talanger;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, ingen aning hur gammal jag kan ha varit...