Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 december 2021

smakrik julklapp #167

jag vill alltid dricka samma svarta English Breakfast tea på morgonen, men nu var jag lite djärv och köpte te-kalender till mig - och så mycket gott te! Och så roliga namn: Post-Party Refresh, Winter Warmer, White Wonderland. Även söta nya "bokmärken" varje dag, vilka passar till mina trevliga julböcker. Skyltfönsterbild, men äger några av dessa, Jul i Göteborg är favorit:
Kanske även Gerd, BP har bokmärken.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Lite sent påtänkt för min del...men bra idé med variation på frukostteet.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, för sent? Dessa goda teer kan man dricka på sommaren!

Geddfish ♥ sa...

Käckt för teälskare. Nu är jag enbart en kaffedrickare. Men söta bokmärken fick du!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ testar första gången, dricker te på morgonen och kaffe efter lunch.

BP sa...

Om du fick 24 olika tepåsar i kalendern då har du ju de närmaste 24 lördagarna säkrade:-) Perfekt!

Hanneles bokparadis sa...

BP, haha, så kan man se det 😃

Klimakteriehäxan sa...

Har varit inne på att köpa tekalender till Dottern, som älskar te, men det har liksom inte blivit av bara. Gillar idén.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, inget hindrar att dricka dessa goda teer på sommaren.

Ama de casa sa...

Vilken rolig och braig kalender! :-)

Ha en fin tredje advent!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, svårt att hinna med att hinna dricka i tid 🙂