Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 december 2021

julböcker - tisdagstrio

Tack för alla trevliga teman ❤️ och God Jul!


Tomtefars Stora Kokbok är en favorit med fina bilder och udda recept.

The Adventure of the Christmas Pudding
av Agatha Christie.

Eld, snö och stjärnor
(2021) av Heléne Holmström.

Julböcker - temat tisdagstrio hos: Ugglan.
Önskar en fin jul! ❤️

25 kommentarer:

Mösstanten sa...

Snart är det jul. Nu går det fort, så är det alltid de sista dagarna. Trevlig jultrio du har. Julpuddingen har jag läst, fast det var så länge sedan att jag gott kan läsa om den. Tomtekokboken verkar kul. Idel julrätter?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en del vanlig julig mat pimpat och vackert dukat.

Mia Eggimann sa...

Jag känner igen den första men inga jag läst.

Monika sa...

Ännu en Agatha Christie som jag inte kände till.

Maria sa...


The Adventure of the Christmas Pudding vill jag läsa i jul!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Holmströms bok är ny, lånade på biblioteket.

Monika, Christie var väldigt produktiv.

Marie, innehåller egentligen inte så mycket jul, mest mord.

znogge sa...

Julböcker är alltid trevliga att läsa :D

Robert W sa...

Roligt titel på Christies bok :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bra läsning även under mellandagar 🎄

Robert W, vi äter Christmas pudding varje jul 🇬🇧

Klimakteriehäxan sa...

Ännu en bok av Agatha jag inte kände till! Skulle gärna läsa!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, passar denna årstid, jag tittar på gamla filmatiseringar i fyran 🇬🇧

Lottens Bokblogg sa...

Eld, snö och stjärnor gillade jag!

Mrs Calloway sa...

Tomtefars stora kokbok har jag reserverat på nätet. hoppas att minsta barnbarnet blir inspirerad och gör något gott åt oss i jul. det lutar åt att familjen kommer vilket vi ser fram emot.

Vargnatt sa...

Christies bok vill jag så klart läsa :)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, Holmströms bok är fin.

Mrs Calloway, tioåringen lagar riktigt bra mat nu, de mindre är också duktiga, har alltid varit med i köket.

Vargnatt, Christie är perfekt läsning nu 🇬🇧

Lena sa...

Tack för trevliga juliga tips.

Cinnamon sa...

Tack för tipsen!

Scylla sa...

Jag har inte läst någon. Inte ens Christie.

Hanneles bokparadis sa...

cinnamon, varsågod.

Scylla, omöjligt att ha läst alla Christie.

Åsa sa...

Christies bok kände jag inte till, kul titel på den.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Christie har skrivit så många.

Ugglanoboken sa...

Den där Christie-boken kände jag inte till. God Jul!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, önskar dig detsamma! ❤️

C.R.M. Nilsson sa...

Vilka intressanta tips!

Hanneles bokparadis sa...

C.R.M. Nilsson, blandning av nytt och gammalt.