Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 december 2021

midnattsmässan (eller julottan)

Fin julmusik och stämning - och inte bara Kalle Ankans födelsedag. Det blev fullsatt på Midnattsmässa... promenad -10˚C

14 kommentarer:

Hanna / Rak i ryggen sa...

God jul Hannele!

BP sa...

God fortsättning på julhelgen Hannele!
Varken eller för min del. Inte sedan jag var barn. Där fick jag min dos som räckte liver ut - uppenbarligen;-)

Anki sa...

God jul! :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, tack detsamma! ❤️

BP, tack, det blev Midnattsmässa, är ju morgontrött... barndomstrauman har jag lämnat bakom mig 🙂

Anki, önskar dig detsamma! ⭐️

femfemman sa...

Så fint att du orkade! Tyvärr orkade jag inte upp till ottan. Vaknade lite för sent!

Veiken sa...

Jag har aldrig varit på julotta - är alldeles för morgontrött. Dessutom är jag inte med i Svenska Kyrkan.
God Fortsättning på julen!

Ama de casa sa...

Jag har aldrig varit på julotta, däremot på en midnattsmässa i Österrike en gång.

Ha en fin fortsättning på julen!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag skrev ju att jag var på Midnattsmässan ⛄️

Veiken, kyrkan ställer inga krav ⭐️

Ama, har varit i kyrkan i England, vackert 🇬🇧

Klimakteriehäxan sa...

Fin bild på dig i headern! God forts!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, gammal bild i en julartikel i Göteborgs-Posten

znogge sa...

Själv visste jag inte att Kalle fyllde år på julafton men det gör han kanske...

God fortsättning!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vaffö skulle så många annars fira med Kalle på julafton 😃

Linnea/Bokblomma sa...

Stämningsfullt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, verkligen, levande ljus och allt.