Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 februari 2022

besökt nytt bibliotek i Göteborg


Kanske inte helt nytt, 300 m² har flyttat några kvarter.
Ordning och reda.

Halvsköna bänkar att sitta på.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Är det ditt lokala bibliotek?

Veiken sa...

Oj jag har inte varit på det nya 300 m3. Mycket bra läge för folk att gå in där!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, nej, centrala Göteborg.

Veiken, toppen, shoppa först och låna böcker sen!

znogge sa...

Vi har fantastiskt fina bibliotek i vårt land och tänk vilken förmån att kunna låna nästan alla böcker!

Ama de casa sa...

Såg fint ut där i dom nya lokalerna, men bänkarna såg inte ut att vara så värst ergonomiskt utformande.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, både gamla och helt nya böcker finns, gratis! 📚

wiolettan sa...

Härligt godisfat och vackra koppar.

Bra med ordning och reda på ett bibliotek, det är A och O.
Bänkarna såg inte sköna att sitta i, men kanske de är ändå.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, du tittar på headern med afternoon tea hos Jane Austen i Bath. Bänkarna går att sitta på, men inte alltför länge, inga vilofåtöljer precis.

Lena i Wales sa...

Var i centrala Göteborg?
Har för mig att det låg något mittemot sidan av Palace, ganska nära Sheraton.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, det gamla låg där, det nya nära Börsen.

Ylva sa...

Jag tycker att det är fint med svängda hyllor.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, verkligen när man har så här stora ytor, inte så stelt.