Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 februari 2022

litterära loppisfynd

* Samtal med Pound : Samtal med Pound. Ezra Pound intervjuad av Donald Hall.
* Emily Dickinson I lost a world the other day! : liv och diktning ; med ett urval tolkningar av Patrick Reuterswärd.
* Om kärleken i nittiotalsdikten : Edith Södergran möter Karin Boye ; Italiensk poesi.
* Dyrkan och spektakel : Selma Lagerlöfs framträdanden i offentligheten i Sverige 1909 och Finland 1912 / Git Claesson Pipping och Tom Olsson. 
                         
Summan för dessa fyra böcker: totalt 110 kr. Hittade även barnbok av Sylvia Plath och en diktbok av hennes man Ted Hughes.

7 kommentarer:

femfemman sa...

Du är otrolig! Skulle inte få för mig att titta åt böckerna. Jo, barnboken skulle jag kollat. Den hade jag nog tagit mig igenom! Ha en fin dag! Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, bekanta författare, kul att fynda böcker som man inte ens visste att man saknade 😀

Znogge sa...

Den prisbilden kunde man verkligen inte klaga på :D

Ama de casa sa...

Grattis till fina loppisfynd! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, göteborgare är duktiga på att lämna bra och nästan nya böcker på loppis.

Ama, gäller att ha ögonen med sig!

Rämmengården sa...

Fina loppisfynd!

Hanneles bokparadis sa...

Nina, alltid kul att göra fynd som inte kostar skjortan.