Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 februari 2022

Paradisets mage av Suzanne Brøgger

"Nu ska du få höra hur jag blev en levande människa. De vuxna vet nämligen inte alls hur man får barn. De bara tror att de vet. "Nu har vi bil och båt", säger de, "nu ska vi ha ett barn också."
Paradisets mage (1993) av Suzanne Brøgger med Fleur Brofos Asmussens fina illustrationer vill kanske vårt yngsta barnbarn titta på, snart storasyster. Det lilla livet berättar i jag-form hur den växer och tänker i mammas mage.

2 kommentarer:

Veiken sa...

Låter som en riktigt mysig bok!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, fin berättelse med fina illustrationer, passar under en viss period i livet.